dinsdag 9 februari 2016

Het is dinsdag 9 februari 2016. Vandaag is onze kleinzoon voor het eerst naar de basisschool geweest. Vandaag om te oefenen. Donderdag mag ie weer en dan de volgende week woensdag is het echt zo ver. Dan wordt hij 4 jaar en vanaf dan is het geen kleine jongen meer. Afgelopen zaterdag werd zijn moeder, onze dochter, 34 jaar. En over twee weken wordt manlief al weer 59. De tijd glipt door je vingers heen.
Ik herinner me dat we onze kinderen gingen aanmelden voor de basisschool. De directeur was een onderwijzer waar mijn man ook les van had gehad. Op onze eerste ouderavond van de middelbare school kwam een leraar naar me toe met de vraag of ik de moeder was E. Hij had mij ook nog les gegeven en zei dat hij daaraan kon merken dat hij ouder werd. Hij kreeg nu de kinderen in de klas van diegene die hij als beginnend leraar ook had mogen lesgeven. Ja joh, we worden allemaal ouder met elkaar. Maar.............het is maar net hoe oud je je voelt.

De laatste weken ben ik vooral bezig geweest met me weer fitter gaan voelen en langzaamaan pak ik de draad weer op. In de webshop begint het drukker te worden. Dat is natuurlijk heel mooi. Daar doen we het ook voor. Maar de consequentie is dat er voor andere dingen minder tijd over blijft. Dus moet ik prioriteiten stellen.
De vitrage is sinds het weekend eindelijk af. Het is geen hobby van me dus ga je liever met andere dingen bezig en stel je het steeds uit. Maar in je onderbewuste blijft het wel steeds hangen en blijft het op je schouders liggen. Nu het af is leg je het naast je neer. Deze week nog een drietal broeken korter maken en dan kan ik verder met de Nemo quilt waar de rafels nog verder moeten worden geknipt. Ben ik op ongeveer de helft. Daarna de quilt wassen en dan zijn de rafels goed en kan die ook op het stapeltje AF! Na deze dingen mag ik van mezelf weer verder met de hexagons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten